Ga naar pagina inhoud

Het Roze Huis, de koepelorganisatie voor de regenbooggemeenschap in de provincie Antwerpen, heeft een nieuwe covoorzitter. Steve Vermaelen zal samen met Marcia Poelman de functie van covoorzitter bekleden binnen de Raad van Bestuur van Het Roze Huis. Over zijn aanstelling werd zaterdag 27 juni positief gestemd tijdens de Algemene Vergadering van Het Roze Huis.

Steve Vermaelen zal instaan voor de interne organisatie en interne communicatie van Het Roze Huis. Daarnaast zal hij zich onder meer inzetten voor betrokkenheid naar de Antwerpse LGBT+-verenigingen die zijn aangesloten bij Het Roze Huis. Vermaelen (31) is interieurarchitect van opleiding en geboren in Oost-Berlijn voor de val van de muur. Sinds twaalf jaar woont hij in Antwerpen.

Bestuurder en covoorzitter ´Ik ben een jaar actief als bestuurslid bij Het Roze Huis. Verkozen worden tot covoorzitter betekent voor mij nóg meer kunnen betekenen voor Het Roze Huis. Ik zie de communicatie van Het Roze Huis als een begin- en eindpunt van een steeds bredere beweging waar iedereen aan kan participeren,´ aldus Vermaelen.

Het Roze Huis-çavaria Antwerpen vzw

Het Roze Huis behartigt al 25 jaar de belangen van de regenbooggemeenschap in de provincie Antwerpen. Door actie te voeren en vorming en advies te verstrekken, gaan we het hokjesdenken tegen en werken we mee aan de gelijke kansen van eenieder. We zien toe op het behoud en uitbreiding van de rechten van onze achterban.

Als koepel ondersteunen wij de werking van het provinciale verenigingsleven rond seksuele oriëntatie, genderidentiteit en -expressie. Door ontmoeting, uitwisseling en samenwerking, versterken we de zichtbaarheid van onze doelgroep en het welzijn en de positie van de mensen in onze gemeenschap.

(*) Er bestaan veel verschillende termen om je seksuele en genderidentiteit een naam te geven. Sommige mensen kiezen bewust voor geen label. Anderen kiezen voor een heel specifiek label. Belangrijk is dat je hier zelf over kan beslissen. Meer uitleg over termen vind je op https://www.cavaria.be/woordenlijst.

Vragen aan Steve? Mail naar steve.vermaelen@hetrozehuis.be

Perscontact Het Roze Huis: Marieke Jochems- 0468 47 63 39 – marieke.jochems@hetrozehuis.be